Технологія психолого-педагогічного проектування взаємодії дорослого з дитиною «Радість розвитку»
Технологія
психолого-педагогічного проектування взаємодії
дорослого з дитиною
«Радість розвитку»
автор технології -
доктор психологічних наук, професор, завідувач лабораторії психології дошкільника
Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України -
Піроженко Тамара Олександрівна
Кожна людина володіє невід'ємним правом на радість (вища індивідуально-психологічна людська якість). Реалізація людиною цього права – якісне проживання життя, гармонія взаємодії зі світом та іншими людьми, опанування потенціалу своїх переживань, розвиток здібностей до позитивних змін.
Технологія «Радість розвитку» – унікальний і необхідний людині інструмент розвитку здібностей щодо реалізації права на радість:
1. Підвищення творчої активності людини.
2. Розвиток потенціалу особистості.
3. Гармонізація взаємодії між людьми, дітьми та дорослими.
4. Захист від негативних переживань і полегшення проходження життєвих випробувань.
Технологія апробована, підтримана на найвищому рівні: Комітет з Державної премії України в галузі освіти (Лист Міністерства освіти і науки, молоді і спорту України, Комітету з Державної премії України в галузі освіти від 01.08.2011 № 1/11-6967)
Специфіка становлення особистості на етапі дитинства потребує збереження простору дитячої субкультури, врахування психолого-педагогічних передумов розвитку духовних орієнтирів в життєдіяльності дитини, об’єднання зусиль педагогів та батьків у створенні соціокультурного розвивального середовища та адекватної психологічної атмосфери навколо проблеми становлення базових комунікативних, пізнавальних, образотворчих здібностей, що формуються у дитинстві.
Рішення проблеми становлення активної творчої особистості дитини в сучасному соціопросторі потребує посилення уваги суспільства до якості розвитку дитинства шляхом життєзабезпечення таких форм взаємодії дорослого з дитиною, в яких вона виступає активним суб’єктом власного розвитку.
Реалізація принципів гуманізації освітнього процесу, збереження простору дитячої субкультури відбувається у процесі поширення форм впровадження психологічно обґрунтованих розвивальних технологій. Широке впровадження розвивальних технологій у роботу сучасного освітнього закладу сприяє формуванню свідомого, відповідального та психологічно виваженого підходу дорослих до процесу цілеспрямованого розвитку найважливіших надбань дитинства, якість розвитку яких забезпечує соціальну, пізнавальну та творчу активність людини на подальших етапах розвитку.
Окремої уваги приділяється питанню духовного розвитку дитини як фактора її психологічного здоров’я. Потреба підвищення якості розвитку дитинства посилює необхідність оптимізації життєдіяльності на базових засадах вітчизняної культури, створення адекватної психологічної атмосфери навколо проблеми становлення ціннісних орієнтацій розвитку дитини з метою об’єднання напрямів діяльності системи освіти та батьків.
Інноваційна технологія психолого-педагогічного проектування взаємодії дорослого з дітьми «Радість розвитку» в умовах організації навчально-виховного процесу надає можливість оптимізувати життєдіяльність дітей як суб’єктів творчої діяльності. Цілеспрямована увага дорослих до взаємодії дітей з оточенням на базових засадах вітчизняної морально-етичної культури привертає увагу до активних міжособистісних та внутрішньо особистісних процесів, за допомогою яких дитина осмислює власне життя.
www.radrozv.edukit.kiev.ua/tehnologiya_radistj_rozvitku/